Popis konektorů na autorádiích


Konektor ISO umístěný w přístrojích Blaupunkt, Grundig, Philips a jiných.

konektor ISO

1. Systémový konektor - funkce záleží na modelu rádia
5 - zem signálu
7 - výstup pravý přední
8 - výstup pravý zadní
9 - výstup levý přední
10 - výstup levý zadní
2. Konektor na reproduktory
1 - repro pravý zadní (+)
2 - repro pravý zadní (-)
3 - repro pravý přední (+)
4 - repro pravý přední (-)
5 - repro levý přední (+)
6 - repro levý přední (-)
7 - repro levý zadní (+)
8 - repro levý zadní (-)
3. Napájecí konektor
5 - vysouvání autoantény ( +12V poz zapnutí rádia )
4 - přímé připojení na +12V z akumulátoru
6 - podsvětlení tlačítek rádia
7 - připojení +12V přes klíček
8 - kostra

V některých přístrojích jsou zaměněny vývody 4 a 7.

Systémový konektor má různé funkce podle typu rádia - ovládání CD, ovládání z telefonu, nastavení hlasitosti dle rychlosti vozidla aj.

V novějších přístrojích je zapojen systémový konektor asi takto:

konektor ISO

1 - výstup, levý zadní
2 - výstup, pravý zadní
3 - signálová zem
4 - výstup, levý přední
5 - výstup, pravý přední

Funkce ostatních kontaktů se liší podle výrobce a modelu.


Konektor BMW

konektor BMW

1 - repro levý přední (+)
2 - repro pravý předni (+)
3 - repro levý zadní (+)
4 - telefon (umlčení)
5 - +12V přes klíček
6 - repro pravý zadní (+)
7 - nc
8 - repro levý přední (-)
9 - +12V přímo z akumulátoru
10 - regulace hlasitosti dle rychlosti jízdy
11 - repro pravý přední (-)
12 - repro levý zadní (-)
13 - osvětlení
14 - repro pravý zadní (-)
15 - kostra
16 - ovládání antény

Konektor Ford

konektor FORD

AA - ovládání antény
ILL - osvětlení
GND - kostra
Připojení napájení Připojení reproduktorů
+12V (1) - přímé připojení akumulatoru
+12V (2) - připojení přes klíček
LF - repro levý přední
RF - repro pravý přední
LR - repro levý zadní
RR - repro pravý zadní

Oba kontakty označené GND musí být ukostřeny.


Konektor Becker (Mercedes-Benz)

konektor Becker

A.A - ovládání antény
1 - +12V přímo z akumulátoru
2 - +12V osvětlení
3 - +12V připojení přes klíček
4 - kostra (minus napájení)


Konektor Peugeot, Citroën

konektor Peugeot

1 - repro pravý zadní (+)
2 - repro pravý přední (+)
3 - kostra (minus napájení)
4 - ovládání antény
5 - +12V přímo z akumulátoru
6 - repro levý přední (+)
7 - repro levý zadní (+)
8 - repro pravý zadní (-)
9 - repro pravý přední (-)
10 - +12V připojení přes klíček

11 - osvětlení
12 - repro levý přední (-)
13 - repro levý zadní (-)

Konektor Honda

konektor Honda

1 - repro pravý přední (+)
2 - repro levý přední (+)
3 - osvětlení
4 - +12V přímo z akumulátoru
5 - +12V přes klíček
6 - anténa
7 - repro levý zadní (+)
8 - repro pravý zadní (+)
9 - repro pravý přední (-)
10 - repro levý přední (-)
13 - kostra
14 - repro levý zadní (-)
15 - repro pravý zadní (-)

Konektor Nissan

konektor Nissan

1 - repro levý zadní (+)
2 - repro pravý zadní (+)
3 - repro levý zadní (-)
4 - repro pravý zadní (-)
5 - repro levý přední (+)
6 - repro pravý přední (+)
7 - +12V přes klíček
8 - osvětlení
9 - +12V přímo z akumulátoru
10 - repro levý přední (-)
11 - repro pravý přední (-)
12 - anténa
13 - kostra

Konektor Mitsubishi

konektor Mitsubishi

1 - repro pravý zadní (+)
2 - repro levý zadní (+)
3 - anténa
4 - osvětlení (+)
5 - repro levý přední (+)
6 - repro pravý přední (+)
7 - repro pravý zadní (-)
8 - repro levý zadní (-)
10 - +12V přes klíček
11 - +12V přímo z akumulátoru
12 - osvětlení (-)
13 - repro levý přední (-)
14 - repro pravý přední (-)